2007-07-28

Tejfölös kenyér

A hétvégi reggelekben az a zseniális, hogy mindenre van időnk. Amíg Bori lelkesen felfedezi a nappalit, a párom még szundíthat egy kicsit, én meg nyugodtan birtokolhatom a konyhát, és egy kávé mellett kigondolhatom, mi lesz a reggeli, vagy az ebéd...

Ma reggel kenyeret sütöttem. Nem saját recept alapján, hanem Anikó kedvenc receptjeiből. (http://szenti.info/receptek/?p=357) Tejfölös kenyér. Istenien hangzik. Gyorsan össze is rámoltam a konyhapultra minden szükséges hozzávalót, megittam a kávémat, egy nagy cuppanós puszival magára hagytam Borit a nappali szőnyegén, és nekiálltam.

Hozzávalók (fél adaghoz, ami bőven elég egy családnak) : 50 dkg kenyérliszt(én félbarnából csináltam), 2 evőkanál 20%-os tejföl, 1 evőkanál étolaj, 1 evőkanál citromlé, 2 dl langyos víz, 1 púpos teáskanál só, 1 mokkáskanál cukor, 1/2 csomag friss élesztő.

Elkészítése: A folyékony anyagokat a kenyérsütő gépbe öntöm, majd belepakolom a cukrot, sót, lisztet. Én a géppel dagasztattam meg a tésztát, ami finom puha lett. Egy lisztezett tálban megkelesztettem, amíg duplájára nem nőtt, majd kinyújtottam téglalap alakúra, úgy hogy kb 1,5-2 cm vastag tésztát kaptam. Ezt, mint a bejglit, feltekertem. Egy tepsibe szilikon sütőlapot tettem, majd rátettem az összetekert tésztámat. Éles késsel bevagdostam, langyos, sós vízzel megkenegettem, és még kb 15 percet kelni hagytam letakarva. A sütőt közben előmelegítettem 200 fokra, aljába betettem egy lapos tálat tele vízzel, ugyanis a kenyeret gőzben kell megsütni. Amikor a kenyerem megkelt, bedugom a sütőbe. Kb 8 percig sütöm 200 fokon, majd a sütési hőfokot 160 fokra állítom be, és ezen a hőmérsékleten még sütöm kb 30-35 percet. Amikor elkészült, frissen megkenem újra sós vízzel. És langyosan már reggelizhet is a család.

Fontos, hogy sütés közben a sütő ajtaját ne nyissuk ki, mivel a kenyeret gőzben kell sütni.



Nincsenek megjegyzések: